Salta al contenido principal

Postgrau d'Anàlisi de viabilitat i determinació d'objectius d'operacions immobiliàries

Presentació

Al Postgrau d’Anàlisi de Viabilitat d’operacions immobiliàries introduirem a l’alumne en la gestió financera, a partir del coneixement de conceptes financers i ratis econòmics. Donarem les bases per entendre la gestió comptable empresarial i poder avaluar l’estat financer.

També analitzarem el mercat immobiliari, per poder realitzar un pla de màrqueting, definint un producte immobiliari que s’ajusti a la demanda, establint polítiques de preus i finançament adients.

Caldrà conèixer com afecta la fiscalitat immobiliària a la nostra operació i determinar els impostos a repercutir.
S’hauran de conèixer els sistemes i fonts de finançament d’operacions immobiliàries per poder valorar les opcions de finançament hipotecari més adequades per a cada projecte.

Caldrà definir els criteris d’avaluació financera de projectes d’inversió, per analitzar l’estructura de costos i quantificar i planificar els costos de l’operació immobiliària. I preparar un estudi de viabilitat, analitzant les necessitats de finançament  i la rendibilitat del capital aportat, i identificant i avaluant els riscos d’acompliment de les hipòtesis de diferents escenaris i les conseqüències econòmic-financeres que en derivin.

Objectius

  • Adquirir les tècniques d’anàlisi de mercat, determinant els factors més importants a analitzar i la manera d’interpretar els resultats.
  • Definir el producte immobiliari més adient a partir de les dades aportades pels estudis de mercat.
  • Definir un pla de màrqueting, el seu cost, les seves fases, determinant els possibles riscos i les mesures preventives i correctives a implantar.
  • Interpretar els conceptes bàsics d’economia d’empresa.
  • Adquirir les tècniques per avaluar els costos financers de l’operació immobiliària.
  • Conèixer els sistemes i les fonts de finançament d’operacions immobiliàries.
  • Valorar les opcions de finançament hipotecari per decidir la més idònia per cada operació immobiliària.
  • Conèixer els aspectes bàsics dels tributs que afecten directament la promoció immobiliària en les seves diferents fases.
  • Definir els criteris d’avaluació financera de projectes d’inversió.
  • Analitzar i avaluar l’estructura de costos d’una promoció immobiliària.
  • Quantificar i planificar els costos (pagaments i ingressos) d’una operació immobiliària.
  • Preparar i presentar un estudi de viabilitat d’una operació immobiliària.
  • Avaluar les necessitats de finançament i la rendibilitat del capital aportat.
  • Identificar, analitzar i avaluar els riscos d’acompliment de les hipòtesis de diferents escenaris i les conseqüències econòmic-financeres que en derivin.

Programa

Mòdul 1. Management

  • El Project Management en la construcció
  • Direcció empresarial
  • El Project Manager com a directiu

Mòdul 2. Avaluació financera de projectes

  • Anàlisi econòmica-financera de l'empresa (ROI, ROE)
  • Balanç
  • Compte d'explotació
  • Cost de l'estructura financer.
  • Rendibilitat / Risc
  • Quadre de finançament
  • Control pressupostari
  • Pressupost de tresoreria
  • Lleis financeres de valoració: capitalització i actualització
  • TAE

Modul 3. Mercat i màrqueting immobiliari

  • L'estudi de mercat.
  • Anàlisi de l'oferta i la demanda.
  • Definició del client potencial.
  • Polítiques de preus i de finançament
  • Pla de màrqueting
  • La comercialització del producte immobiliari
  • Cas pràctic

Mòdul 4. Anàlisi de viabilitat de promocions immobiliàries

  • Fiscalitat immobiliària
  • Finançament hipotecari
  • Estudis de rendiment i rendibilitat
  • Estudi i planificació econòmica d'una promoció immobiliària.
  • Anàlisi de viabilitat de diferents tipus de promocions immobiliàries
  • Cas pràctic