Información del curso
Postgrau d'Anàlisi de viabilitat i determinació d'objectius d'operacions immobiliàries
Presentació
Al Postgrau d’Anàlisi de Viabilitat d’operacions immobiliàries introduirem a l’alumne en la gestió financera, a partir del coneixement de conceptes financers i ratis econòmics. Donarem les bases per entendre la gestió comptable empresarial i poder avaluar l’estat financer.
També analitzarem el mercat immobiliari, per poder realitzar un pla de màrqueting, definint un producte immobiliari que s’ajusti a la demanda, establint polítiques de preus i finançament adients.
Caldrà conèixer com afecta la fiscalitat immobiliària a la nostra operació i determinar els impostos a repercutir.
S’hauran de conèixer els sistemes i fonts de finançament d’operacions immobiliàries per poder valorar les opcions de finançament hipotecari més adequades per a cada projecte.
Caldrà definir els criteris d’avaluació financera de projectes d’inversió, per analitzar l’estructura de costos i quantificar i planificar els costos de l’operació immobiliària. I preparar un estudi de viabilitat, analitzant les necessitats de finançament i la rendibilitat del capital aportat, i identificant i avaluant els riscos d’acompliment de les hipòtesis de diferents escenaris i les conseqüències econòmic-financeres que en derivin.
Objectius
- Adquirir les tècniques d’anàlisi de mercat, determinant els factors més importants a analitzar i la manera d’interpretar els resultats.
- Definir el producte immobiliari més adient a partir de les dades aportades pels estudis de mercat.
- Definir un pla de màrqueting, el seu cost, les seves fases, determinant els possibles riscos i les mesures preventives i correctives a implantar.
- Interpretar els conceptes bàsics d’economia d’empresa.
- Adquirir les tècniques per avaluar els costos financers de l’operació immobiliària.
- Conèixer els sistemes i les fonts de finançament d’operacions immobiliàries.
- Valorar les opcions de finançament hipotecari per decidir la més idònia per cada operació immobiliària.
- Conèixer els aspectes bàsics dels tributs que afecten directament la promoció immobiliària en les seves diferents fases.
- Definir els criteris d’avaluació financera de projectes d’inversió.
- Analitzar i avaluar l’estructura de costos d’una promoció immobiliària.
- Quantificar i planificar els costos (pagaments i ingressos) d’una operació immobiliària.
- Preparar i presentar un estudi de viabilitat d’una operació immobiliària.
- Avaluar les necessitats de finançament i la rendibilitat del capital aportat.
- Identificar, analitzar i avaluar els riscos d’acompliment de les hipòtesis de diferents escenaris i les conseqüències econòmic-financeres que en derivin.
Programa
Mòdul 1. Management
- El Project Management en la construcció
- Direcció empresarial
- El Project Manager com a directiu
Mòdul 2. Avaluació financera de projectes
- Anàlisi econòmica-financera de l'empresa (ROI, ROE)
- Balanç
- Compte d'explotació
- Cost de l'estructura financer.
- Rendibilitat / Risc
- Quadre de finançament
- Control pressupostari
- Pressupost de tresoreria
- Lleis financeres de valoració: capitalització i actualització
- TAE
Modul 3. Mercat i màrqueting immobiliari
- L'estudi de mercat.
- Anàlisi de l'oferta i la demanda.
- Definició del client potencial.
- Polítiques de preus i de finançament
- Pla de màrqueting
- La comercialització del producte immobiliari
- Cas pràctic
Mòdul 4. Anàlisi de viabilitat de promocions immobiliàries
- Fiscalitat immobiliària
- Finançament hipotecari
- Estudis de rendiment i rendibilitat
- Estudi i planificació econòmica d'una promoció immobiliària.
- Anàlisi de viabilitat de diferents tipus de promocions immobiliàries
- Cas pràctic