Vés al contingut principal

Postgrau de Direcció d'execució professional

L'únic Postgrau per a Directors d'Execució de Catalunya, que s'imparteix a la ciutat de Barcelona. Des del Cateb, conscients que la formació contínua és un element bàsic en la millora del col·lectiu i sabedors que la formació que es rep en les universitats no contempla moltes de les tasques que actualment desenvolupen els directors d'execució, s'ha programat aquest postgrau amb la finalitat de donar els coneixements i aptituds necessàries per a poder dur-les a terme.

Els professors que formen part de l'equip, són tots professionals en actiu que habitualment treballen com a directors d'execució, i amb àmplia i llarga experiència en tota mena d'obres, des d'edificis d'habitatges plurifamiliars fins a centres comercials, passant per obra pública, i treballant tant com professionals liberals, tant en solitari com formant part d'equips més amplis i pluridisciplinaris.

El programa ha estat dissenyat des del coneixement del sector i del desenvolupament del treball diari de direcció d'obres, per tant, des d'una visió pràctica, tenint en compte aspectes com el control d'obres i el control de qualitat dels edificis .

Amb aquest postgrau és pretenen assolir els següents objectius:

· Actualitzar els coneixements dels professionals que desenvolupen els tasques de Director d’Execució d’Obra donant instruments per a la revisió i millora dels seves competències tècniques i de gestió.

· Conèixer el procés constructiu, els documents , els funcions i responsabilitats dels agents que hi intervenen.

· Analitzar en profunditat el projecte abans de l’inici de l’obra per tal de detectar possibles errors i conèixer els problemàtiques més comunes que és produeixen abans, durant o després dels obris.

· Conèixer els condicions generals aplicables de la contractació d’obris.

· Desenvolupar, analitzar i adquirir els tècniques per al control de qualitat dels materials i sistemes constructius.

· Fer el seguiment i control de la planificació del temps i els costos en l’organització d’una l’obra. Ser conscients dels impactis ambientals del procés constructiu i els possibilitats per reduir-els.


Mòdul 1. El Procés Constructiu i la DEO

· El procés constructiu i la DEO. Tasques de la direcció.

· Marc normatiu de la DEO. LA LOE: Funcions, obligacions i responsabilitats de la DEO i resta d’agents.

Mòdul 2. Tràmits i condicionants previs a l'inici de l'obra

· Documentació prèvia.

· Gestió de serveis afectats.

· Entorn obra i auscultacions.


Mòdul 3. Revisió del projecte

· Anàlisi del projecte (viabilitat tècnica, econòmica, normativa).

Mòdul 4. Control temporal i planificació d'obra

· Planificació i organització d’obra.

· Seguiment temporal. Fites contractació industrials i subministraments crítics.

· Estratègies correctors. Exemples d’obris.


Mòdul 5. Licitació i contractació d'obra

· Estratègies de contractació i la seva influència en obra.

· Petició i comparatiu d'ofereixis.

· El contracte en l'obra.

Mòdul 6. Control econòmic

· Amidaments: Pressupostos i comparatius.

· Certificacions, revisió de preus, gestió de contradictoris i liquidació.

· Obris: Exemples pràctics.

Mòdul 7. Control d'Execució

· Introducció al control d’execució i visita d’obra.

· Visita d’obra.

· Fonaments i estructuris.

· Cobertes.

· Façanes.

· Instal·*lacions.

· Interiors.

· Control de Qualitat segons LOE i CTE.

· Programari de seguiment i models documentals.

· El control de qualitat de la DEO.

· Casos pràctics d’aplicació del control de qualitat segons el CTE.

· Visita d’obra.

Mòdul 8. Tipologies d'obra

· Obris exemple i particularitats: deconstrucció-*enderrocs.

Mòdul 9. BIM DEO

· Introducció al DEO BIM (planificació 4d, model de costos 5d,...).

Mòdul 10. Tràmits finals d'obra

· Documentació final d’obra i Llicències finals de l’edifici.

· OCT’s

· Contractació i gestions amb companyies de subministraments i legalitzacions.

· Gestió i posada en marxa d’activitats.

· Llibre de l’Edifici.

Mòdul 11. Exercicis DEO avaluables

· Plantejament de tres exercicis que els alumnes hauran de resoldre i lliurar per la seva avaluació.

Mòdul 12. Gestió incidències post-obra

· Patologies constructives i reclamacions post-obra: Casos més habituals i recomanacions per evitar-els.

· Necessitat d'assegurança del DEO i opcions de pòlisses de responsabilitat civil.

Mòdul 13. Gestió del Despatx professional del DEO

· El Pla d'empresa al professional del DEO

· Elaboració d'un pressupost d'honoraris.

Mòdul 14. Habilitats humanes per a la DEO

· Els fonaments clau per liderar el procés d'influència als personis.

· Els elements claus del procés de motivació de l'equip.

· Els avantatges d'un bon procés de comunicació.

· El nostre perfil com a negociadors i gestors de conflictes.

· La gestió de la nostra agenda professional.