Informació del curs
Posgrado Quantity Surveying - E50207
El Quantity Surveyor, segons RICS (Royal Institution Chartered Surveyors UK), són els gerents de costos de construcció.
Estan involucrats inicialment en la fase d’inversió de capital d’una construcció (edificació, infraestructura, obra civil,... ja sigui obra nova o rehabilitació, destinada a qualsevol ús, habitatge, local, oficina, comercial) i que consisteix en les fases de viabilitat, disseny i construcció.
L'arquitecte tècnic és el titulat més adequat per cobrir aquest perfil professional.
Amb aquest postgrau es pretenen assolir els següents objectius:
- Realitzar estudis de viabilitat i d’anàlisi de riscos en totes les fases del projecte (Risk Management).
- Realitzar estudis d’optimització de costos (Value Management), fent contribucions positives i efectives, tant en les etapes inicials de disseny com durant l’execució material del projecte.
- Definir l'estratègia de contractació i coordinar el procés de licitació, prepararant documentació, analitzant propostes i negociant i gestionant contractes.
- Monitoritzar els costos de construcció durant totes les fases del projecte, anticipant desviacions, analitzant els canvis i implementant les solucions més adequades; garantint que el projecte reuneixi tots els requisits legals.
- Utilitzar les eines tecnològiques pròpies del Quantity Surveyor.
- El Quantity Surveyor en el procés d’edificació
- Funcions del Quantity Surveyor
- Competències del Quantity Surveyor
- Cas pràctic
- Conceptes financers
- Estratègies corporatives en el sector de la construcció
- Gestió financera a nivell corporatiu
- Planificació financera i previsions
- Anàlisi de viabilitat, ratis econòmics i tendències
- Project Monitoring
- Informes financers i Due Diligence
- Cas pràctic
- Costos en la construcció i la seva quantificació
- Pressupostos a nivell de projecte
- Desviacions i tècniques de previsió i control de canvis
- Anàlisi de costos, comparacions i tècniques de benchmarking
- Informes financers de projecte
- El Value & Risk Management (VRM) en el procés de construcció
- Concepte: Risk
- Identificació i classificació de riscos
- Riscos en les diferents fases de construcció
- Mesura i avaluació del risc
- Tècniques de resposta i mitigació de riscos
- Cas pràctic
- Concepte: Value
- Value Management i Value Engineering
- Anàlisi de funcions i altres tècniques de Value Engineering
- Conceptes generals de gestió i administració d'empreses
- Professional Best Practice
- Leadership, selecció de perfils i desenvolupament professional
- Dinàmica d'equips, coordinació i gestió del canvi
- Licitacions i modalitats d'adquisició
- Diferents etapes d'un contracte de construcció
- Tipus de contractes i relacions contractuals
- Marc legal
- Garanties
- Cas pràctic (anàlisi d'alternatives de licitació)
- Funcions
- Metodologia de treball
- Software
- Cas pràctic
- Estratègies de gestió de la informació
- E-business en la construcció
- Eines informàtiques
Tornar a la pàgina principal